Followers

GEMOK !!

SALAM ,
Rasanya bukan aku sorang je yang takut dengan perkataan GEMUK ni , pasti ramaikan ?? hehehe . benda itu sekarang terjadi pada aku *susah hati* aku telah ditegur oleh dua orang yang cakap aku DAH GEMUK ! walaupun jika ditengok pada muka aku nampak MACAM kurus tetapi hakikatnya dah semakin berisi sedikit . tak senang duduk eden dibuatnya ! mula-mula akak aku tegur cakap , "kenapa kau dah gemuk ni tin?" aku terus tengok dekat diri sendiri , takkan gemuk pun walaupun hakikatnya aku terasa diri dah naik sedikit walaupun tak timbang sudah lama . pasti terasa takut untuk timbang takut beratnya diluar jangkaan . Oh , tidakkkkkk !!!




lepas tu , kawan akak aku pun sama dia pun tegur jugak . dia kata , "dalam gambar kurus pulak tapi bila tengok gemuk" aku hanya ketawa je tapi dalam hati risau . bila terpandang je cermin pasti tengok gemuk ke aku ni ? persoalan -.-
mungkin faktor nak naik bendera merah menyebabkan aku ni kuat je nak makan . sekejap je rasa lapar dan emosi pun tak menentu . tapi kadang aku tengok , aku ni kejap gemuk kejap kurus . hahahaha . *ayat poyo*
tapi pernah sekali tu , aku tanya pada en.khairul adakah aku sudah gemuk ? tapi dia cakap tak ada pun . biasa je . 
tapi aku pulak macam tak percaya apa yang dia cakap tu . hehehehe . tapi ada jugak member aku cakap , atin kau kuruslah sebab bila pakai t-shirt tak nampak buncitnya . heheehe . TAPI tu masa awal tahunlah diaorang cakap macam tu , kalau sekarang jangan cakaplah memang nampak buncitnya tu . hahahaha .
tu pun asyik betul-betulkan je baju SEBAB nak cover buncit punya pasal . hehehe . 
conclusionnya , aku memang dah gemuklah sekarang ni . ini tidak boleh jadi !! memang kena kerja keras jangan bagi berat naik secara mendadak , daripada 1 bertukar kepada ---> 0




apa-apa pun yang penting kena sihat tubuh badan sebab kalau gemuk pun senang dapat penyakit oleh itu kena berjaga-jaga dari sekarang . kurus sangat pun tak elok yang paling penting , berat badan kita ideal dengan tubuh badan kita . barulah BADAN SIHAT , OTAK PUN CERDAS .
oleh itu , kita perlu amalkan sistem piramid . bagus untuk membantu kita mendapatkan kadar makanan yang patut kita ambil . seperti dibawah :



YANG PENTING , AMALAN GAYA HIDUP SIHAT KITA JUGAK . NANTI TAK ADALAH NEGARA KITA TERSENARAI LAGI ANTARA NEGARA YANG MENGALAMI MASALAH OBESITI YANG TERUK ! 



No comments: